Consiliul Eparhial întrunit la Timişoara

 Miercuri 19 martie, cu binecuvântarea Înaltpreasfinţitului Nicolae, Mitropolitul Banatului a fost convocat Consiliul Eparhial al Arhiepiscopiei Timişoarei. Şedinţa a fost prezidată de Preasfinţitul Paisie Lugojanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Timişoarei.  În cadrul întâlnirii de lucru au fost discutate probleme curente ale secţiilor administrativ-bisericească, culturală, economică, juridică şi de asistenţă socială. Totodată, au fost puse în aplicare prevederile actului Cancelariei Sfântului Sinod nr. 1932/2014 şi decizia patriarhală nr. 1/2014 privind stabilirea datei alegerii membrilor clerici şi mireni în Adunările Eparhiale din cuprinsul Patriarhiei Române, programate luna mai a acestui an. Au fost prezentate şi cele două documente primite de la Cancelaria Sfântului Sinod, cu acest prilej fiind prezentat şi aprobat ordinul circular nr. 1094/2014 adresat tuturor parohiilor din cuprinsul eparhiei Timişoarei în legătură cu alegerile noilor membrii ai Adunării Eparhiale 2014-2018. Au fost stabilite cele zece circumscripţii electorale ale eparhiei noastre şi delegaţii eparhiali care vor conduce lucrările de alegere. Totodată, au fost stabilite toate aspectele prevăzute de Statutul pentru organizarea şi funcţionarea Bisericii Ortodoxe Române şi regulamentul pentru alegerea, funcţionarea şi dizolvarea organelor deliberative din parohiile, protopopiatele şi eparhiile din Patriarhia Română în vederea desfăşurării acestor alegeri în condiţii absolut legale”, precizat pr. Ionel Popescu, vicar administrativ.  Pentru conducerea lucrărilor de alegere a fost instituit biroul electoral eparhial compus din pr. Ionel Popescu, vicar eparhial; pr. Ioan Gruia Bălăngean, consilier juridic şi pr. Marius Sfercoci, inspector eparhial. „ Tot în cadrul şedinţei au fost prezentate sancţiunile aplicate de Consistoriul Eparhial şi aprobate de către Chiriah, a fost completată parohia vacantă Ictar-Budinţ din protopopiatul Lugoj şi s-au rezolvat solicitările oficiilor protopopeşti privind unele modificări ale statului de personal prin încadrarea sau încetarea încadrării unor neclerici sau prin înfinţarea sau desfinţare unor posturi neclericale la nivelul eparhiei. Secţiile economică, juridică, de patrimoniu şi construcţii au prezentat spre dezbatere şi aprobare problemele legate de bunul mers al vieţii administrativ-gospodăreşti din eparhie. Au fost aprobate ori respinse contracte de închiriere şi arendare înaintate de parohii prin oficiile protopopeşti şi a fost analizat stadiul lucrărilor de construcţie de la Aşezământul pentru persoane vârstnice „Sfântul Ierarh Nicolae” de la Checea, stabilindu-se şi măsuri concrete de finalizare ale acestora”, a mai spus pr. Ionel Popescu.

Comments are closed.